شما اینجا هستید >   تماس با ما > تالار گفتمان
 
  انجمن ها  پرسش و پاسخ  پورتال صفر و يک  سيستم مديريت محتوا چيست و فرق آن با پورتال در کجاست؟
غير فعال قبلی
 
بعدي بعدي
پست جديد 2011/12/24 06:30 ب.ظ
  SuperUser Account
پست ارسال شده است 11
بدون رتبه


سيستم مديريت محتوا چيست و فرق آن با پورتال در کجاست؟ 
سيستم مديريت محتوا، سيستمي است كه قابليت ايجاد و مديريت صفحات وب را به صورت كاملا پويا، در محيطي كاربر پسند و براي كاربراني كه آشنايي خاصي با طراحي صفحات وب ندارند فراهم مي‌نمايد.
استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتوا به سازمان‌ها كمك مي‌كند كه بدون وابستگي به شركت‌هاي طراح صفحات وب و در حداقل زمان با سهولت و كارايي هر چه تمام‌تر وب‌سايت خود را، به عنوان يكي از موثر‌ترين كانال‌هاي ارتباطات داخلي و خارجي، هر زمان كه بخواهند توسط نيروهاي داخلي بروزرساني نمايند. پويايي و انعطاف سيستم‌هاي مديريت محتوا، وب‌سايت را از مبتلا شدن به ايستايي و يكنواختي نجات مي‌دهد و جلوه‌اي مدرن و امروزي به سايت مي‌بخشد. 
حال شايد در اين جا سوالي مطرح باشد که فرق CMS با Portal در کجاست. 
اگر بخواهيم فرق اين دو را بسيار ساده بيان کنيم شايد با مثال کلي زير بتوان فرق آنها را تا حدودي مشخص نمود.
CMS یا همان سیستم مدیریت محتوی همانطور که از اسمش پیداست برای مدیریت محتوای سایت استفاده می شود مثلا سایتی رو فرض کنید که هر روز یک نرم افزار در بخش های مختلف معرفی میکند خوب اینجا به راحتی می توان از یک CMS استفاده کرد که بخش های مختلف رو پشتیبانی کند. اینجا شما می توانید یه ساختار کلی برای اکثر بخش ها در نظر بگیرید. در واقع کاري که اين وبسايت انجام مي دهد تک بعدي خواهد بود و نيازي به application هاي ديگري نخواهد بود.

اما پرتال ها عموما از یک مجموعه application ها یا برنامه ها ساخته می شوند که در آن کارهای هر بخش جدا از سایر بخش ها انجام میشود! یعنی نمی توانید مثل حالت اول برای آن یه چهارچوب یا ساختار مشخص در نظر بگیرید مثلا سایت Yahoo! رو در نظر بگیرید دارای قسمت های مختلفی است که معمولا در قالب CMS قابل تعریف نیست. در پورتال ها معمولا براي هر قسمت applcation مخصوص به آن قسمت وجود دارد. براي مثال براي قسمت انجمن ماژول انجمن براي اخبار ماژول اخبار و براي قسمت هاي ديگر ماژول هاي ديگري وجود دارد که هر کدام کاري متفاوت از هم انجام مي دهند.

البته می توان CMS ها رو هم با کمی تغییر به جای پرتال ها استفاده کرد اما کار معقولی به نظر نمی آید
 
غير فعال قبلی
 
بعدي بعدي
  انجمن ها  پرسش و پاسخ  پورتال صفر و يک  سيستم مديريت محتوا چيست و فرق آن با پورتال در کجاست؟