شما اینجا هستید >   تماس با ما > تالار گفتمان
 
  انجمن ها  پرسش و پاسخ  پورتال صفر و يک  طراحي پورتال صفر و يک
قبلی قبلی
 
بعدي بعدي
پست جديد 2011/12/24 06:36 ب.ظ
  SuperUser Account
پست ارسال شده است 11
بدون رتبه


طراحي پورتال صفر و يک 
طراحي ماژولار مبتني بر زيرساخت قوي
در اين سيستم اجزايي تحت عنوان ماژول وجود دارد كه هر كدام قابليت كاربردي خاصي را به وب سايت اضافه مي‌كنند. اين ماژولها به صورت قابهاي‌هاي مستطيل شكلي (كه البته مي‌توان اشكال ديگري هم براي آنها در نظر گرفت) در صفحات سايت قرار مي‌گيرند.
برخي از اين ماژولها عبارتند از اخبار، انجمنها، گالري عكس، نظرسنجي، بازخورد و ...
 
محتوا و گرافيک
اين سيستم به گونه‌اي طراحي شده است كه در آن، محتواي توليد شده كاملا از ظاهر گرافيكي‌اي كه محتوا در آن قرار مي‌گيرد مستقل است. كليه اطلاعات و تنظيمات وب سايت در بانك اطلاعاتي نگهداري مي‌شود و امكان پشتيبان گيري و همچنين اعمال سطوح امنيتي بالا روي آن وجود دارد. استقلال گرافيك از محتوا اين امكان را به وجود مي‌آورد كه در هر زمان و با صرف كمترين هزينه بتوان ظاهر گرافيكي سايت را به كلي تغيير داد بدون اينكه كوچكترين مشكلي در ساختار منطقي محتوا و ماژولها ايجاد شود.

ساخت و مديريت صفحات
به كمك رابط كاربري قدرتمند اين سيستم، به راحتي مي‌توان در كمترين زمان ممكن به ايجاد صفحات جديد در سايت پرداخت، تنظيمات صفحه را تغيير داد، در صفحات ماژولهاي دلخواه ايجاد نمود و نحوه چيدمان اين ماژولها را به دلخواه در هر زمان و به صورت آنلاين و بدون نياز به آموزشي خاص تغيير داد.

نقش هاي امنيتي
در اين سيستم مي‌توان به تعداد نا متناهي نقش امنيتي تعريف نمود و اين نقشها را به كاربران تعريف شده يا ثبت نام كرده در سيستم تخصيص داد. سپس براي هر صفحه و يا هر ماژول خاص از هر صفحه نحوه دستيابي به نقش‌هاي امنيتي را مشخص كرد و به اين ترتيب با حداكثر انعطاف براي وب سايت سطوح امنيتي تعريف نمود. براي مثال مي‌توان نقشي امنيتي تحت عنوان مدير اخبار سايت ايجاد نمود و در صفحه اخبار به ماژول خبرها دسترسي ويرايش را به اين نقش تفويض كرد. در اين صورت از اين به بعد به هر كاربري در سيستم كه نقش مدير اخبار سايت داده شود، مي‌تواند با رفتن به صفحه خبرها به ايجاد يا ويرايش اخبار بپردازد.

قاب و قالب

تغيير ظاهر گرافيكي صفحات در اين سيستم در دو سطح امكانپذير است. اولا مي‌توان براي هر ماژول قاب دلخواهي از ميان تعداد زيادي قاب از پيش تعريف شده در سيستم تعريف نمود و ثانيا مي‌توان قالب سايت را به دلخواه تغيير داد. قالب سايت تعيين كننده نحوه چيدمان جداول صفحه، منوي صفحه، header‌ و ساير اجزاي اصلي صفحه مي‌باشد. گفتني است كه در اين بخش هم تعداد زيادي قالب آماده در سيستم موجود مي‌باشد و امكان تعريف قالبها و قابهاي جديد نيز در هر زمان به سفارش مشتري وجود دارد.


 
قبلی قبلی
 
بعدي بعدي
  انجمن ها  پرسش و پاسخ  پورتال صفر و يک  طراحي پورتال صفر و يک