شما اینجا هستید >   تماس با ما > تالار گفتمان
 
  انجمن ها  مباحث  تکنولوژي هاي رو...  نرم افزاري براي محافظت از چشمان شما
قبلی قبلی
 
بعدي بعدي
پست جديد 2011/12/19 02:24 ب.ظ
  SuperUser Account
پست ارسال شده است 11
بدون رتبه


نرم افزاري براي محافظت از چشمان شما 
تغییر داده شده توسط SuperUser Account  روی 2011/12/19 03:26:22 ب.ظ)

EyeDefender نام نرم افزاری ابتکاری است که حجم بسیار کمی داشته و بعد از دانلود و فعال شدن بر روی سیستم در هر ۴۵ دقیقه با تغییر زمینه مانیتور و نشان دادن مدت زمان مشخص شما را مجبور می کند که از جای خود بلند شده و شروع به قدم زدن کنید مثلا هرازگاهی با نگاه کردن به یک شی در دور دستها به عضلات چشمان خود استراحت بدهید.

از مزیت دیگر این نرم افزار می توان به جلوگیری از درد های ناشی از گردن ، کمر ، شانه ها و عوارض مشابه اشاره کرد.

براي درک اهميت اين نرم افزار توجه شما را به خبري از ايسنا جلب مي کنيم:

 

ایسنا: در همین لحظه که شما این مقاله را می‌خوانید قطعا جمعیت قابل توجی از انسانها در سراسر دنیا به مانیتور کامپیوترهای خود خیره شده‌اند و اغلب ساعت‌های عمر خود را در این وضعیت می‌گذرانند.

بیشتر این افراد اگر اقدامات پیشگیرانه ضروری را انجام ندهند به تدریج در معرض خطر ابتلا به سندرم بینایی ناشی از کامپیوتر قرار خواهند گرفت اما شما تا چه حد با این سندرم آشنایی دارید؟

به گفته متخصصان چشم پزشکی، دانشگاه آلاباما استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و ساعات زیاد خیره شدن به مانیتور آن صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد می‌سازد که سردردها و استرس‌ها و فشارهای وارد شده به سیستم بینایی از آن جمله‌اند.

متخصصان این مشکلات را سندرم بینایی ناشی از کامپیوتر نامیده‌اند و به گفته آنها از هر ۱۰ کاربر دائمی کامپیوتر، هشت نفر به این سندرم مبتلا می‌شوند. اگر روزانه بیش از دو ساعت مداوم به مونیتور نگاه کنید بیشتر با خطر ابتلا به این سندرم مواجه خواهید بود.

مهمترین و شایعترین علائم این سندرم شامل درد گردن و شانه، سردردها و کاهش تمرکز دید است. از دیگر علائم این سندرم می‌توان به خستگی، سوزش و خارش چشم، خشک شدن و یا ترشح بیش از حد مایعات چشم، دوبینی، نیاز به استفاده از عینک و حساسیت به نور اشاره کرد.

 
 
قبلی قبلی
 
بعدي بعدي
  انجمن ها  مباحث  تکنولوژي هاي رو...  نرم افزاري براي محافظت از چشمان شما